Får se hur det blir
måndag 11 april 2011
söndag 13 juni 2010
ledsen
sitter och tänker. Vad är familj egentligen. Vad betyder det för dig? Menar då inte din partner och eventuella barn. Utan jag menar dina föräldrar. Hur ofta ringer dom dig? Om dom ringer alls? Känner du dig tvungen att höra av dig om det ska finnas någon kontakt alls? Jag orkar inte det längre att det bara ska vara jag och jag som ska hålla mig på tårna för att ha en hyffsad kontakt. Känner mig så nere och ensam ibland och då känns det skönt med min fru och barn som alltid finns där för mig oavsett. Min far han har fattat poängen av att höra av sig och bara fråga hur man mår. Tillomed mina svärföräldrar tar sig hit. Svärfar har ramlat och slagit sig och har ont och svärmor sitter i rullstol. Och ändå ska dom klättra upp i en lastbilshytt och köra hit idag för noah och min skull. När min mamma har tillgång till ett skånekort och inte ens klarar åka själv och hälsa på. Känner att jag borde lägga min energi på personer som bryr sig om mig än att kämpa för att förtjäna någon kontakt.
söndag 2 maj 2010
Mångkultur gynnar mångfald.
Religösa idéer och kulturer är oftast grundade på dom rådande
levnadsvilkor som man hade för ett antal hundra år sedan.
Ofta då även den geografiska positionen kunde bidra till en stor del.
Om jag som svensk skulle åka ner till ett varmare land och säga att
här ska jag bygga en kyrka som grundar sig på min tro. Ja då hade jag
blivit utkastad med huvudet före.
Vi svenskar har ju redan fått lämna vår asatro en gång. Kanske därför
vi välkomnar andra kulturer så lätt.
Jag menar inte att det är fel i att välkomna nya kulturer och lära sig
utav dem. Jag menar samtidigt att vi kanske har för dåligt förtroende
för oss själva och svagare karaktär som låter oss blandas.
Kan även spekuleras i att vi tvärtom har stark karaktär och kommit
före i medvetandet och insett att all kunskap utifrån skall tas emot
och vårdas.
Jag bryr mig helt enkelt inte att man bygger kyrkor för olika
religoner här i sverige.
Det är en lokal hur man än vrider och vänder på det.
Sen om vissa anser att man gynnar ett omodernt beteende genom att låta
uppföra andra kyrkor kan låtas diskutera ytterligare för dom som vill
det.
Med omodernt beteende menar jag lagar och regler som byggt dom olika
religonerna. Lagar och regler som bör ses över och moderniseras.
Jag tänker inte dra några exempel utan dom som har gått
religonskunskap på gymnasienivå vet precis vad jag syftar på.
Med detta avslutar jag detta inlägg: du bestämmer själv vad du vill
tro på och hur du ska leva ditt liv. Följ hjärtat och inte en tusen år
gammal text.
levnadsvilkor som man hade för ett antal hundra år sedan.
Ofta då även den geografiska positionen kunde bidra till en stor del.
Om jag som svensk skulle åka ner till ett varmare land och säga att
här ska jag bygga en kyrka som grundar sig på min tro. Ja då hade jag
blivit utkastad med huvudet före.
Vi svenskar har ju redan fått lämna vår asatro en gång. Kanske därför
vi välkomnar andra kulturer så lätt.
Jag menar inte att det är fel i att välkomna nya kulturer och lära sig
utav dem. Jag menar samtidigt att vi kanske har för dåligt förtroende
för oss själva och svagare karaktär som låter oss blandas.
Kan även spekuleras i att vi tvärtom har stark karaktär och kommit
före i medvetandet och insett att all kunskap utifrån skall tas emot
och vårdas.
Jag bryr mig helt enkelt inte att man bygger kyrkor för olika
religoner här i sverige.
Det är en lokal hur man än vrider och vänder på det.
Sen om vissa anser att man gynnar ett omodernt beteende genom att låta
uppföra andra kyrkor kan låtas diskutera ytterligare för dom som vill
det.
Med omodernt beteende menar jag lagar och regler som byggt dom olika
religonerna. Lagar och regler som bör ses över och moderniseras.
Jag tänker inte dra några exempel utan dom som har gått
religonskunskap på gymnasienivå vet precis vad jag syftar på.
Med detta avslutar jag detta inlägg: du bestämmer själv vad du vill
tro på och hur du ska leva ditt liv. Följ hjärtat och inte en tusen år
gammal text.
--
Skickat från min mobila enhet
lördag 1 maj 2010
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)




