söndag 2 maj 2010
Mångkultur gynnar mångfald.
Religösa idéer och kulturer är oftast grundade på dom rådande
levnadsvilkor som man hade för ett antal hundra år sedan.
Ofta då även den geografiska positionen kunde bidra till en stor del.
Om jag som svensk skulle åka ner till ett varmare land och säga att
här ska jag bygga en kyrka som grundar sig på min tro. Ja då hade jag
blivit utkastad med huvudet före.
Vi svenskar har ju redan fått lämna vår asatro en gång. Kanske därför
vi välkomnar andra kulturer så lätt.
Jag menar inte att det är fel i att välkomna nya kulturer och lära sig
utav dem. Jag menar samtidigt att vi kanske har för dåligt förtroende
för oss själva och svagare karaktär som låter oss blandas.
Kan även spekuleras i att vi tvärtom har stark karaktär och kommit
före i medvetandet och insett att all kunskap utifrån skall tas emot
och vårdas.
Jag bryr mig helt enkelt inte att man bygger kyrkor för olika
religoner här i sverige.
Det är en lokal hur man än vrider och vänder på det.
Sen om vissa anser att man gynnar ett omodernt beteende genom att låta
uppföra andra kyrkor kan låtas diskutera ytterligare för dom som vill
det.
Med omodernt beteende menar jag lagar och regler som byggt dom olika
religonerna. Lagar och regler som bör ses över och moderniseras.
Jag tänker inte dra några exempel utan dom som har gått
religonskunskap på gymnasienivå vet precis vad jag syftar på.
Med detta avslutar jag detta inlägg: du bestämmer själv vad du vill
tro på och hur du ska leva ditt liv. Följ hjärtat och inte en tusen år
gammal text.
levnadsvilkor som man hade för ett antal hundra år sedan.
Ofta då även den geografiska positionen kunde bidra till en stor del.
Om jag som svensk skulle åka ner till ett varmare land och säga att
här ska jag bygga en kyrka som grundar sig på min tro. Ja då hade jag
blivit utkastad med huvudet före.
Vi svenskar har ju redan fått lämna vår asatro en gång. Kanske därför
vi välkomnar andra kulturer så lätt.
Jag menar inte att det är fel i att välkomna nya kulturer och lära sig
utav dem. Jag menar samtidigt att vi kanske har för dåligt förtroende
för oss själva och svagare karaktär som låter oss blandas.
Kan även spekuleras i att vi tvärtom har stark karaktär och kommit
före i medvetandet och insett att all kunskap utifrån skall tas emot
och vårdas.
Jag bryr mig helt enkelt inte att man bygger kyrkor för olika
religoner här i sverige.
Det är en lokal hur man än vrider och vänder på det.
Sen om vissa anser att man gynnar ett omodernt beteende genom att låta
uppföra andra kyrkor kan låtas diskutera ytterligare för dom som vill
det.
Med omodernt beteende menar jag lagar och regler som byggt dom olika
religonerna. Lagar och regler som bör ses över och moderniseras.
Jag tänker inte dra några exempel utan dom som har gått
religonskunskap på gymnasienivå vet precis vad jag syftar på.
Med detta avslutar jag detta inlägg: du bestämmer själv vad du vill
tro på och hur du ska leva ditt liv. Följ hjärtat och inte en tusen år
gammal text.
--
Skickat från min mobila enhet
lördag 1 maj 2010
måndag 19 april 2010
bästa jag vet
En av sakerna iallafall. Det är att ligga bredvid någon av mina pojkar och se dom somna.
fredag 16 april 2010
Fredag
Tvn är uppskruvad för högt, orkar inte att skruva ner.
kanske ska ta och se om där finns något roligt jag kan se på.
eller varför inte masa sig ut och göra något vettigt.
har ju en del som står på kö att göras men såklart så är det ju inte alltid jag känner för att göra allt.
Jag är ju en bekväm sistaminutenkille,
om jag tillexampel har nått att göra så gör jag det hellre i sista minuten istället för att omotiverat börja direkt .
jaja
glöm inte osten innan den blir gammal
kanske ska ta och se om där finns något roligt jag kan se på.
eller varför inte masa sig ut och göra något vettigt.
har ju en del som står på kö att göras men såklart så är det ju inte alltid jag känner för att göra allt.
Jag är ju en bekväm sistaminutenkille,
om jag tillexampel har nått att göra så gör jag det hellre i sista minuten istället för att omotiverat börja direkt .
jaja
glöm inte osten innan den blir gammal
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)




