fredag 6 maj 2011

onsdag 13 april 2011

Resecentrum

Sitter och väntar på min sambo på rese inne i stan.
Efter att ha läst dagens nyheter i metro och city så ser man sig omkring.
Ser först en äldre man som sitter och lutar sig fram, tuggar på något och löser korsord. Han sitter och har ena handen i sin bakficka på något lustigt sätt. Rem i bänken bredvid sitter en tant som ser sig surt omkring. Varför ser äldre människor oftast ut som att dom hatar världen? Nu kom Maria.

måndag 11 april 2011

Hem från dagis

Pojkarna leker och jag sitter och tittar på, äntligen börjar pojkarna leka fint utan att bråka.
Igår var vi i kyrkan och Noah fick en bibel, Alwin protesterade högljutt och Thias skrek då och då JAG VANN, då han spelade på min mobil, så jag tog båda epojkarna ut och lekte med dom på dagisets lekplats. Thias hittade en nyckelpiga.

Börja blogga igen?

Får se hur det blir

söndag 13 juni 2010

ledsen

sitter och tänker. Vad är familj egentligen. Vad betyder det för dig? Menar då inte din partner och eventuella barn. Utan jag menar dina föräldrar. Hur ofta ringer dom dig? Om dom ringer alls? Känner du dig tvungen att höra av dig om det ska finnas någon kontakt alls? Jag orkar inte det längre att det bara ska vara jag och jag som ska hålla mig på tårna för att ha en hyffsad kontakt. Känner mig så nere och ensam ibland och då känns det skönt med min fru och barn som alltid finns där för mig oavsett. Min far han har fattat poängen av att höra av sig och bara fråga hur man mår. Tillomed mina svärföräldrar tar sig hit. Svärfar har ramlat och slagit sig och har ont och svärmor sitter i rullstol. Och ändå ska dom klättra upp i en lastbilshytt och köra hit idag för noah och min skull. När min mamma har tillgång till ett skånekort och inte ens klarar åka själv och hälsa på. Känner att jag borde lägga min energi på personer som bryr sig om mig än att kämpa för att förtjäna någon kontakt.

söndag 2 maj 2010

cliffhanger

Hela 1.5 meter över marken hänger den lilla snigeln i nästan uppochnervänt läge. Sover gott.

mjölk