Nu är man så härligt trött. Är fortfarande mätt. Har suttit och smuttat på bananlikör ikväll framför tv. Men nu är tv:n stängd. Orkar inte hålla mig uppe för att se vem som åker ut från idol. Får läsa det i tidningen imorgon. Bilen känns bra nu och åka. Nu slipper man motorbromsa och den delen fungerar som den ska. Nu ska jag imorgon kolla vad jag kan göra åt dörren. Jag tryckte på den för ett tag sedan så nu stängs den inte igen helt och det drar i bilen.
Sen ytterligare på agendan är att sätta ihopa gräsklipparen så man kan hyvla ner vårt halvmeter långa gräs.
Bära in resten av säckarna imorgon med till pannan.
Nu kommer jag inte på mer så nu ska jag dricka upp resten av min likör och borsta tänderna. Sen under ett varmt täcke ska jag hålla om min fru.
Jag hoppas att det blivit varmt där uppe nu. För min påg hade stängt av elementet idag så det var iskallt. Han tycker visst att det är roligt att skruva på dem.
Nu går ögonen i kors. Godnatt
fredag 31 oktober 2008
åh vad gott.
Åh vad fattig man blev nu.
Men vad gott. Tänk dig två stora salladsbuffe vagnar. Den ena full med grönsaker och den andra nästan enbart med rått kött.
Du plockar vad du vill ha. Skopar upp en sås och slänger på kryddor. Väl klar så ger man tallriken till en som står vid ett stekbord. Den steker upp det till en. Sen när det är klart så tar man ris. Nån sås. Sen har dom massa andra goda saker bland annat friterade räkor. Förutom det som ingår i priset så har dom glass. Friterade bananer och någon kinesisk dessertbulle. Dryck ingår inte. Priset var 199kr per skalle.
Nu efteråt tänkte vi gå en promenad men det var för kallt.
Så nu sitter vi i bilen och ska tanka. Bensinen var billig ikväll såg vi.
Men vad gott. Tänk dig två stora salladsbuffe vagnar. Den ena full med grönsaker och den andra nästan enbart med rått kött.
Du plockar vad du vill ha. Skopar upp en sås och slänger på kryddor. Väl klar så ger man tallriken till en som står vid ett stekbord. Den steker upp det till en. Sen när det är klart så tar man ris. Nån sås. Sen har dom massa andra goda saker bland annat friterade räkor. Förutom det som ingår i priset så har dom glass. Friterade bananer och någon kinesisk dessertbulle. Dryck ingår inte. Priset var 199kr per skalle.
Nu efteråt tänkte vi gå en promenad men det var för kallt.
Så nu sitter vi i bilen och ska tanka. Bensinen var billig ikväll såg vi.
paus
Nu ville hon ha in mig en stund efter att ha varit själv i några timmar. Jag skulle byta bromsar på bilen och hade lite belägg från den gamla bilen. Tyvärr på var det inte samma modell så jag fick ta mopeden in till biltema och köpa rätt. Det var inga problem att byta sen. Snart så har jag vilat klart och ska ut och göra klart.
torsdag 30 oktober 2008
regnblandat snö
Haft en trevlig dag idag. Hälsat på och fikat hos frugans morföräldrar. Efter det så var jag tvungen att ta mig till claes gubbadagis för att se vart min klocka tagit vägen. Det var tre veckor sedan nu på lördag men dom sa att det bara skulle ta två.
Efter det bar det iväg till frugans föräldrar och satt och pratade där en stund.
På väg mot eko körde vi lite grusväg med stora vattenpölar. Då lossnade en plastspoiler där bak under bilen. Hoppas att det inte är något viktigt men den sitter fortfarande kvar på ena sidan och skrapar mot marken.
På eko köpte jag en säck pellets så vi får testa den sorten med. Dom vi har haft nu är för långa.
Efter det bar det iväg till frugans föräldrar och satt och pratade där en stund.
På väg mot eko körde vi lite grusväg med stora vattenpölar. Då lossnade en plastspoiler där bak under bilen. Hoppas att det inte är något viktigt men den sitter fortfarande kvar på ena sidan och skrapar mot marken.
På eko köpte jag en säck pellets så vi får testa den sorten med. Dom vi har haft nu är för långa.
När man väl är hemma så har hunden tömt skräpkorgen i köket. Sopor överallt på hela golvet.
Hunden åkte ut.
musikant
Har precis suttit en halvtimme och spelat visor på min äldsta sons keyboard. Vad jag saknar att ha något större och eget att spela på.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
