lördag 29 december 2012

tisdag 4 december 2012

läs inte detta !


Godkväll och godnatt. dags att hoppa i bingen..
det är dags för mig att sluta tycka synd om mig själv och göra något.
har insett att det jag gör inte ger mig livskvalitet och jag bör lägga om mina vanor helt och försöka ta bort dom negativa bitarna i mitt liv.
Idag har varit en bra dag för övrigt.
har varit med vänner och det har fått mig att inse att jag mår bra av att ha folk omkring mig.
jag vill träffa nytt folk och nya vänner.
människor som själv får saker att hända i sina liv, eller som iallafall försöker och inte bara sitter och är passiva, så som jag själv har gjort i det senaste halvåret.
imorgon tänker jag ta och röja upp här hemma.
för att må bra så måste man trivas hemma och inte vilja fly.
är någon manad och hjälpa mig med lägenheten så är du välkommen hit, jag bjuder på kaffe o mat.

känner bara för att skriva av mig nu, bara skriva skriva skriva..
bättre jag gnäller här än att låta någon dö av boredom .
ja engelsk ord. kom inte på det svenska..

angående kärlekslivet så vet jag inte längre.
jag har gett upp allt..
stängt av alla känslor tillsvidare och får se om någon har rätt nyckel eller slägga..
har gått upp och ner senaste tiden  men nu när man äntligen bestämt sig för att verkligen satsa så fick man beskedet imorse att det inte var ömsesidigt..
det fick mig att börja tänka och känna efter.
är det som jag bara är ensam och behöver någon i mitt liv eller är det äkta kärlek..
jag vet iallafall att det känns i hjärtat när jag tänker på henne.. men samtidigt så säger hjärnan att det inte kommer funka på grund av att jag inte passar i mallen..
jag vill ju passa in men är det på grund av att jag inte vill tillräckligt mycket eller är det för att jag inte kan ?
jag har haft förhållande innan som det inte har varit några problem alls med som slutade på ett abrupt sätt på grund av en meningskiljaktighet  som inte var gemensam..
nä du käre läsare jag kan säga dig att jag har tappat mig själv på den biten så nu tänker jag lägga ner allt som har med kärlek o göra tills någon känner för att jaga o fånga mig..
vilket jag hoppas sker ändå rätt snart, jag orkar inte leva som jag gör. jag är en familjemänniska..

sen allt det där runtomkring
jobb, utbildningar osv..
jag fyller min vardag med bajs rent ut sagt
ja bajs
skitsaker som inte e viktiga.
istället för att söka jobb så sitter jag o spelar..
kan inte hjälpa det. det är som en drog.. jag fastnar o kommer inte loss förräns toabesök eller hunger som kan ta flera timmar innan det sker..

jag älskar mina söner. dom är mitt allt..
hade jag inte haft dom så hade jag inte suttit här i sverige..
kanske inte ens på denna planeten, eller kanske inte.. vet inte..
livet hade nog sett annorlunda ut men kan ju inte  diskutera detta eller hur ?
gjort är gjort och alla beslut man gör får man leva med.. eller hur Emma ?
jag kommer alltid ställa upp för mina pojkar till 100% sålänge jag lever..
ÄVEN om det skadar mig själv
ÄVEN om andra blir lidande för det så ställer jag alltid upp för dom..

ibland önskar jag att jag inte vore så stark i psyket som jag är..
önskar att jag kunde få bryta ihopa och gråta ut..
önskar att ibland kunna få gömma mig ett tag och ha någon som drar upp en..
jag önskar att jag hade vänner som hörde av sig oftare..
är det för att jag inte hör av mig till er ?
är det det ?
ja oavsett så älskar jag er alla mina förlorade vänner..
ja även om vi är vänner så är ni förlorade för att vi inte har kontakt längre..
jag är trött på att försöka hålla i alla trådag
trött på att hör av mig till folk som kunde hört av sig till mig med ibland
jag är ledsen för att jag inte hör av mig så ofta som jag borde till min släkt.

jag e trött på det mesta här i livet
önskar jag hade en knapp där jag kunde fått börja om..
göra allt rätt
ta reda på saker först o ta rätt beslut.
ha andra förutsättningar.

jag vet att jag klagar
är gnällig..
men nu
just nu
så känns det som att en liten del har lyfts bort..
vill egentligen inte att någon ska läsa detta
veta hur dåligt jag mår..
fär hur stolt jag än är så kommer jag aldrig erkänna att jag behöver hjälp,
stolt tupp

fan vad äckligt här är..
måste städas..
nu egentligen..
här ser ju ut som man mår.
vill må bättre.
vill vara jag utan att må dåligt.


onsdag 22 augusti 2012

Produktiv?

Man ligger o latar sig, sen när man vaknar så exploderar man i aktiviteter ...  igår så gjorde jag hemmagjord gräddglass med banansmak och imorse gjorde jag gräddglass med mjölkchoklad och chili. Funderar på vad nästa smak ska bli..  ska iallafall en snabb sväng till hemköp idag och handla lite...
För övrigt blir det nog en lugn kväll med film, mys och glass. Hihi.
Ja just det
Jag kladdade på ett papper innan idag och så tog Linda det och började rita hon med så skickade vi det fram och tillbaka några gånger tills vi var nöjda..



tisdag 21 augusti 2012

Långsam dag

Vaknade lite innan elva idag.
Skulle egentligen cyklat till Perstorp från tyringe och tvättat men det bidde inte så...
Istället så blev det film och ta det lugnt. Fixade lindas dators ljud idag efter jag råkat avinstallera ljudet.
Nu sitter vi på bussen mot Hässleholm och ska handla lite mat.
Linda ville göra.massa pajer och frysa in. Jag funderar på att laga lite musaka idag till kvällsmat.


onsdag 15 augusti 2012

tisdag 7 augusti 2012

Var sann mot dig själv

Våld åt dom som inte förstår.
Mjuka underlag åt dom som orkar stå.
Vänliga ord åt dom som inte lyssnar.
Spotta på dom smutsiga.
Gör allt som du behagar 
men kom ihåg att dina handlingar inte försvinner.
allt sparas i kosmos och vägs in i din karma.
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad.
Vem har du varit vänlig mot idag ?

måndag 16 juli 2012

Mot nya tider

På väg mot oj nu och ska panta burkar jag har samlat på jobbet...
Få se hur stor slant det blir.

Nycklarna är fortfarande borta..
Hoppas dom dyker upp i veckan
Vetefan hur jag ska göra med vite om dom nu begär det...

Ringde innan idag till tre och sa upp mitt abonnemang. Jag ska ha telenors kontantkort med fastpris. 500 i månaden. Kommer tjäna skitmycket på att gå över till det...

Påminde dom på jobbet om onsdag..
Ska ju bli andra tider för att jag måste lämna thias själv till dagis och hämta om dagarna då...
Får se vad dom gör pm dom går med på.dom nya tiderna eller avslutar praktiken.

Hungrig börjar jag bli .. här tagit den sista nutrilett på jobbet... blir bär imorgon... äckligt o gå o rapa det hela dagen .

Framme nu på oj. Dags att panta

70 kr blev det exakt