måndag 3 november 2008

söndag 2 november 2008

söndag

Då har söndag snart runnit ut. Dagen har varit lugn idag. Började bra. Jag och barnen gick ner och gav frugan lite extra sömn för hon var ju ute inatt och hämtade hem sina syskon. Bakade ett bröd i maskinen. Frugan bakade glutenfri kladdkaka idag. Den blev lyckad. Åt den med vaniljsås. Köttbullar till middag. Pluggat nu på kvällen till ett prov som jag inte kommer att klara. Får väl öppna boken imorgon med.
Tejpen på ventilen på toa börjar släppa. Jag får nog sätta på lite till.
Har även burit in tio säckar pellets med idag. Det var det sista vi hade. Jag gissar på att vi klarar oss till onsdag kanske torsdag men vi får se. Måste ringa hyresvärden med för packningen till brännaren är kass och måste bytas. Trots att det bara är en månad sen dom satte dit en ny,
Sängen kallar. Jag är trött och trött. Min träningsvärk är slut men jag känner mig lite kall av att suttit hela kvällen utan tröja.
Kanske borde nämna för dom som bryr sig att jag har läst lite i boken med. Börjar komma in i den nu men jag är långt ifrån klar och boken ska redovisas på tisdag.
Oj vad svalt och skönt det var under täcket. Blir snart varmt och gott.
Vad mer kan jag berätta. Ja jag var ute och tittade på klipparen idag. Det behövs målas lite till på vissa ställen. Men den blev väldigt fin. Eller blir. För den är inte klar än. Det var nog allt idag. Är mitt liv fullt eller halvt?
Nu ska frun låna min mobil och kolla mailen så då får jag avsluta.
Måste tillägga att soffan är obekväm. Men skön att sova i.
Godnatt

lördag 1 november 2008

sömnlös men trött

Ligger i sängen. Det är varmt och skönt under täcket. Svalt i luften precis som det ska vara. Min son sover gott här bredvid mig och har sin hand på min arm. Jag känner att jag har gjort mycket idag men ändå har mycket mer och ge. Öm eller träningsvärk i låren, baken, och i ljumskarna. Ligger och planerar nästa steg vad jag ska göra med gräsklipparen. Det känns kul att man har saker att göra och ha något att se fram emot. Jag gillar att arbeta med händerna. Med verktyg. Kämpa och dra samtidigt som man använder huvudet. Och när man tänker efter så är jag faktiskt duktig på allt möjligt. Jag lär mig väldigt snabbt nya saker och misslyckas inte ofta. Och när det händer så börjar jag bara om igen.pluggar komvux för att jag ska få tag på ett jobb som jag tycker är roligt och trivs med. Gillar bara inte biten där jag är tvunget att låna för att plugga.

jätteduktig

Vill påpeka att min fru är jätteduktig. Hon har dom senaste dagarna nu under lovet städat och sorterat nästan hela huset. Bit för bit. Idag så sortera hon skafferiet och städat upp i köket. Älskar min fru. Puss på dig älskling

god middag

Ta kokt påläggsskinka strimla den. Stek upp lite köttfärs och lägg på skinkan. Ta en 2dl creme fraice med 2dl vatten. Krydda och koka upp. Red upp det. Servera med ris. Det blev super gott.
Synd att min mage reagerar starkt på creme fraicen. Så man fastnade på toa en stund. Snart när som helst ska min fru köra sina syskon till två olika kalas. Hoppas dom har trevligt.
Bli väl film ikväll för min det tror jag. Tacka tv1000.

gräslig klippare

Har varit ute och fått bort den värsta rosten och målat kroppen till gräsklipparen. Den börjar bli fin nu. Det ska bara strykas lite till på vissa ställen så det blir bra rostskydd. Sen ska jag borra hål för ett av de lite nyare hjulen. Den har varit svetsad innan. Istället för att man ska flytta hjulen efter hur högt man vill ha så sätter jag på höj och sänkbara hjul. Sist men inte minst så åker motorn på..

vita landskap

Vaknade och det var vitt ute. Frost inatt. Oj då börjar det bli kallt.
Lugn och god frukost med hembakt bröd. Solrosbröd från finax. Det var gott men det blev missformat i maskinen. Men lika gott för det. Ska ut nu om en stund men vet inte var vi ska. Min fru vill inte sitta hemma som hon fick göra igår,.