söndag 2 november 2008

söndag

Då har söndag snart runnit ut. Dagen har varit lugn idag. Började bra. Jag och barnen gick ner och gav frugan lite extra sömn för hon var ju ute inatt och hämtade hem sina syskon. Bakade ett bröd i maskinen. Frugan bakade glutenfri kladdkaka idag. Den blev lyckad. Åt den med vaniljsås. Köttbullar till middag. Pluggat nu på kvällen till ett prov som jag inte kommer att klara. Får väl öppna boken imorgon med.
Tejpen på ventilen på toa börjar släppa. Jag får nog sätta på lite till.
Har även burit in tio säckar pellets med idag. Det var det sista vi hade. Jag gissar på att vi klarar oss till onsdag kanske torsdag men vi får se. Måste ringa hyresvärden med för packningen till brännaren är kass och måste bytas. Trots att det bara är en månad sen dom satte dit en ny,
Sängen kallar. Jag är trött och trött. Min träningsvärk är slut men jag känner mig lite kall av att suttit hela kvällen utan tröja.
Kanske borde nämna för dom som bryr sig att jag har läst lite i boken med. Börjar komma in i den nu men jag är långt ifrån klar och boken ska redovisas på tisdag.
Oj vad svalt och skönt det var under täcket. Blir snart varmt och gott.
Vad mer kan jag berätta. Ja jag var ute och tittade på klipparen idag. Det behövs målas lite till på vissa ställen. Men den blev väldigt fin. Eller blir. För den är inte klar än. Det var nog allt idag. Är mitt liv fullt eller halvt?
Nu ska frun låna min mobil och kolla mailen så då får jag avsluta.
Måste tillägga att soffan är obekväm. Men skön att sova i.
Godnatt

Inga kommentarer: