lördag 1 november 2008

sömnlös men trött

Ligger i sängen. Det är varmt och skönt under täcket. Svalt i luften precis som det ska vara. Min son sover gott här bredvid mig och har sin hand på min arm. Jag känner att jag har gjort mycket idag men ändå har mycket mer och ge. Öm eller träningsvärk i låren, baken, och i ljumskarna. Ligger och planerar nästa steg vad jag ska göra med gräsklipparen. Det känns kul att man har saker att göra och ha något att se fram emot. Jag gillar att arbeta med händerna. Med verktyg. Kämpa och dra samtidigt som man använder huvudet. Och när man tänker efter så är jag faktiskt duktig på allt möjligt. Jag lär mig väldigt snabbt nya saker och misslyckas inte ofta. Och när det händer så börjar jag bara om igen.pluggar komvux för att jag ska få tag på ett jobb som jag tycker är roligt och trivs med. Gillar bara inte biten där jag är tvunget att låna för att plugga.

Inga kommentarer: