tisdag 11 november 2008

tystnad råder

Det är mörkt och svalt. Man hör klockan ticka. Vad var det? Det krafsade i ett rum bredvid. Jag tar ett steg och börjar gå med väldig små steg. Jag hör att det knakar och knastrar under mina fötter. Golvet är kallt. Jag går över tröskeln. Efter något steg går jag emot något. Jag tar ett steg åt sidan. Lite fram och vrider mig mot trappan. Trappan gnäller efter varje steg jag tar. Känner att det blir svalare. Jag ser ljus. Jag går mot ljuset och där ligger min fru och väntar på mig. Hon är upptagen med sin telefon. Hon avbryter sig själv och säger att det kommer bli dyrt med alla kalas. När lilla sonen fyller 5 fyller jag 30 och när äldsta sonen fyller 5 så fyller min fru 25. Så det blir 2 dyra år efter varandra följt av 3 vanliga. Livet ut.

Inga kommentarer: