lördag 15 november 2008

fredagsnatt

En dag har gått. Matten gick bra idag. Löste svåra problem utan problem. Vem behöver lärare förutom för felsökning.
Ligger här varm i sängen med min underbara fru. Funderar just nu på vad jag har gjort idag.
Trodde imorse att jag började 10. Lämnade barnen vid 8 och körde in. Trodde jag tar tidig men kom lagom till lektionen började. Sen hade jag engelska där gick vi igenom ett häfte som vi skulle läsa inför nationella provet. Jag drog några fräckisar för en tjej som blev helt förnärmad. Kul att det finns pryda människor som man kan driva med ibland.
Ingen lektion på eftermiddagen så jag åkte hem till min fru.
Tog ett långt bad ikväll med en bok om djur. Väldigt intressant och kul att läsa. Men mycket fokus på utrotningshotade djur. Det är ett ämne många förbiser.
I dagens sverige bryr man sig mer om en ugandaunge än sin granne som inte får en dagisplats så denna kan tjäna sina egna pengar. Nej istället betalar vi hellre skatt till välfärd och slänger våra pengar på saker.
Jag är inte stolt alltid men vi svenskar är bra på mycket. Men vi är för snåla att kasta en krona på en uteliggare eller en med bössa. Tänk om alla gav en krona varje gång man gick förbi. Alltså minst två kronor. Sen gånga det med befolkningsantalet.
Jag har alltid enkronor på mig som jag ger bort. Det är inte mer än rätt.

Inga kommentarer: