fredag 20 januari 2012
Popcorn o Filmtajm
Otroligt att något så enkelt kan vara så gott.
N sa att det är hans nya favoriträtt.
tänker att jag ska komplettera med stekt falukorv till det nästa gång..
Film är bestämd och popcornen poppade.
Nu väntar vi bara på Linda och Milla för att kvällen ska bli komplett o filmen kan rullas igång..
Chokladen väntar jag med tills alla landat 10 min in i filmen, för annars så blir det inget filmtittande.
Toystory 3 blir det på Hemmabion.
Funderar på om jag ska sitta kvar med barnen i soffan hela filmen eller om jag ska smyga iväg och fixa disken under filmen.. fast då e det risk att A följer efter mig in i köket.
Att det alltid ska vara bus o problem vid vissa tillfällen är man trött på..
först o främst bus nu när jag skriver så jag får plocka upp massa popcorn, typ en hel skål som hamnade på golvet och dammsuga..
så under tiden vi väntar på linda o milla så fick dom in på rummet o vänta där o se på en annan film sålänge.. efter flertal tillsägningar så slutar inte T busa med skålen så allt hamnar på golvet..
jag kör kollektivt på dom och tar popcornen o säger åt dom att städa upp på rummet eftersom jag måste dammsuga där med nu.. ytterligare en skål popcorn på golvet..
dom sitter tyst o städar nu...
hoppas dom sköter sig nu för annars drar jag in filmkvällen för dom.
Fredagsmys

Ja då var det fredag, ledighet för några och för resten är det samma som resten av veckan.
Idag har det varit en lugn dag utan problem och man har sluppit att behöva hetsa upp sig över något.
Bröderna bus har mestadels av tiden lekt fint med varandra. Vi har lekt med lera idag och just nu så sitter N o T o spelar bilspel på Xboxen o lille A ligger i soffan o tar en tupplur.. blir nog en lång kväll med lille A.
För myset ikväll så blir det lite choklad och popcorn.
Ska strax starta med kvällsmat, blir bara lite pasta med något jag hittar i frysen idag..
För övrigt så glider tankarna runt mitt arbete som blir lidandes för att jag är låst med att ha barnen..
Jag älskar mina barn men tyvärr så blir jag hindrad från att visa framfötterna på jobbet.
visst kan jag hålla med om att jobba med jour och skotta o salta inte är det mest idealiska arbetet när man har barn, men jag trodde ärligt att jag skulle få mera stöd från familj och barnens mamma.
Ekonomin ligger i botten, har fått in pengar som jag inte kan röra för som ska till hyran på det nya stället i Perstorp. fattas några hundra som jag får utbetalt runt den siste från mitt arbete.
ligger ju efter med en hyran på min nuvarande bostad och jag hoppas att allt löser sig nu när T ska bo permanent med mig i Perstorp.
Barnens mamma har ju fått en liten nu med sin nya kille och jag berättade för barnen att dom fått en lillebror men dom registrerade nog inte det.
Snart kommer Linda hit som är min flickvän. hon är det bästa som hänt mig på länge. trodde inte att jag skulle få träffa någon som skulle få mig att känna mig glad och kärleksfull igen.. har lagt allt gammalt bakom mig nu och startar upp fräscht i en ny kommun med nya vänner och ny tjej, kan det bli bättre ?
Nu hoppas jag bara på att det blir en normal nivå på allt så jag kan koncentrera mig på min karriär o få ett tryggt o stabilt arbete, tyvärr så är det ju kö till dagis och jag får vänta till mitten av maj tidigast så tills dess blir det att förlita sig på vänner för barnvakt osv.
skönt att skriva av sig och kommer nog att fortsätta med det lite oftare, jag gör ändå aldrig något vettigt vid datorn ändå, då kan jag ju ändå skriva ner tankar och ideer jag har i huvudet...
nä nu kurrar magen och barnen vill ha mat så nu blir det köket.
fredag 6 maj 2011
onsdag 13 april 2011
Resecentrum
Sitter och väntar på min sambo på rese inne i stan.
Efter att ha läst dagens nyheter i metro och city så ser man sig omkring.
Ser först en äldre man som sitter och lutar sig fram, tuggar på något och löser korsord. Han sitter och har ena handen i sin bakficka på något lustigt sätt. Rem i bänken bredvid sitter en tant som ser sig surt omkring. Varför ser äldre människor oftast ut som att dom hatar världen? Nu kom Maria.
måndag 11 april 2011
Hem från dagis
Pojkarna leker och jag sitter och tittar på, äntligen börjar pojkarna leka fint utan att bråka.
Igår var vi i kyrkan och Noah fick en bibel, Alwin protesterade högljutt och Thias skrek då och då JAG VANN, då han spelade på min mobil, så jag tog båda epojkarna ut och lekte med dom på dagisets lekplats. Thias hittade en nyckelpiga.


