fredag 20 januari 2012

Popcorn o Filmtajm

Då var middagen avklarad, det blev pasta med bearnaise-sås.
Otroligt att något så enkelt kan vara så gott.
N sa att det är hans nya favoriträtt.
tänker att jag ska komplettera med stekt falukorv till det nästa gång..
Film är bestämd och popcornen poppade.
Nu väntar vi bara på Linda och Milla för att kvällen ska bli komplett o filmen kan rullas igång..
Chokladen väntar jag med tills alla landat 10 min in i filmen, för annars så blir det inget filmtittande.
Toystory 3 blir det på Hemmabion.
Funderar på om jag ska sitta kvar med barnen i soffan hela filmen eller om jag ska smyga iväg och fixa disken under filmen.. fast då e det risk att A följer efter mig in i köket.

Att det alltid ska vara bus o problem vid vissa tillfällen är man trött på..
först o främst bus nu när jag skriver så jag får plocka upp massa popcorn, typ en hel skål som hamnade på golvet och dammsuga..
så under tiden vi väntar på linda o milla så fick dom in på rummet o vänta där o se på en annan film sålänge.. efter flertal tillsägningar så slutar inte T busa med skålen så allt hamnar på golvet..
jag kör kollektivt på dom och tar popcornen o säger åt dom att städa upp på rummet eftersom jag måste dammsuga där med nu.. ytterligare en skål popcorn på golvet..
dom sitter tyst o städar nu...

hoppas dom sköter sig nu för annars drar jag in filmkvällen för dom.

Inga kommentarer: