fredag 20 januari 2012

Fredagsmys


Ja då var det fredag, ledighet för några och för resten är det samma som resten av veckan.
Idag har det varit en lugn dag utan problem och man har sluppit att behöva hetsa upp sig över något.
Bröderna bus har mestadels av tiden lekt fint med varandra. Vi har lekt med lera idag och just nu så sitter N o T o spelar bilspel på Xboxen o lille A ligger i soffan o tar en tupplur.. blir nog en lång kväll med lille A.
För myset ikväll så blir det lite choklad och popcorn.
Ska strax starta med kvällsmat, blir bara lite pasta med något jag hittar i frysen idag..
För övrigt så glider tankarna runt mitt arbete som blir lidandes för att jag är låst med att ha barnen..
Jag älskar mina barn men tyvärr så blir jag hindrad från att visa framfötterna på jobbet.
visst kan jag hålla med om att jobba med jour och skotta o salta inte är det mest idealiska arbetet när man har barn, men jag trodde ärligt att jag skulle få mera stöd från familj och barnens mamma.
Ekonomin ligger i botten, har fått in pengar som jag inte kan röra för som ska till hyran på det nya stället i Perstorp. fattas några hundra som jag får utbetalt runt den siste från mitt arbete.
ligger ju efter med en hyran på min nuvarande bostad och jag hoppas att allt löser sig nu när T ska bo permanent med mig i Perstorp.
Barnens mamma har ju fått en liten nu med sin nya kille och jag berättade för barnen att dom fått en lillebror men dom registrerade nog inte det.
Snart kommer Linda hit som är min flickvän. hon är det bästa som hänt mig på länge. trodde inte att jag skulle få träffa någon som skulle få mig att känna mig glad och kärleksfull igen.. har lagt allt gammalt bakom mig nu och startar upp fräscht i en ny kommun med nya vänner och ny tjej, kan det bli bättre ?
Nu hoppas jag bara på att det blir en normal nivå på allt så jag kan koncentrera mig på min karriär o få ett tryggt o stabilt arbete, tyvärr så är det ju kö till dagis och jag får vänta till mitten av maj tidigast så tills dess blir det att förlita sig på vänner för barnvakt osv.

skönt att skriva av sig och kommer nog att fortsätta med det lite oftare, jag gör ändå aldrig något vettigt vid datorn ändå, då kan jag ju ändå skriva ner tankar och ideer jag har i huvudet...
nä nu kurrar magen och barnen vill ha mat så nu blir det köket.

Inga kommentarer: