lördag 21 januari 2012

Efter maten

Huvudvärk. känner mig yr,,
höll på somna uppsittandes för någon timme sen.
middan blev lyckad. alla gillade den till min stora förvåning..
visst, lite trugande innan dom smakade, dom tyckte väl att det såg suspekt ut.
det blev ris med tonfisk o majs, allt blandat. blev supergott och känns nyttigt..
om man nu bortser från chilisåsen jag slängde i, till mig själv..
jaha, vad gör man nu ?
jag tror jag slänger mig i soffan med en film o hoppas på att barnen somnar före mig..
får hålla mig vaken annars.
Jobbtelefonen ringde innan idag. det var dags för vinterjour, men tyvärr kan jag ju inte lämna barnen själva, så jag fick vackert ringa chefen o säga att dom fick klara sig utan mig.
Idag har tankarna snurrat lite om hur jag ska planera nästa vecka..
har ju inte slängt på vinterdäcken än, dom ligger i Landskrona o väntar på mig.. var ju meningen att jag skulle dit o hämta dom för länge sedan, men jag fick ta ansvaret för barnen istället och skjuta upp det..
härligt med tanke på att det snöade kraftigt idag..
jag hoppas på att det töar upp så jag kan hämta o byta.
Preliminärt så tänkte jag köra måndag och hämta däcken i samband med att lämna N o A.
sen e ju frågan hur jag ska göra när jobbtelefonen ringer nästa gång.. får väl bli att jag får försöka hitta någon barnvakt till T.


jaja, nu ska jag se på film med mina älsklingar

Inga kommentarer: