Bilden tagen från rullande buss
torsdag 12 juli 2012
Trött i fötter
Ja som vanligt vid denna tiden så sitter man och väntar på bussen.
Otroligt gasig blev jag av den där nutrilett smoothien. Skulle ju testa en ny smak idag ju...
När jag kommer hem så ska jag bre mig några goda mackor och se om jag kan få på någon bra film.
På jobb idag fick jag mer att göra.
Gör inte mig något att röra mig mera.
Man vill ju vara alla till lags.
Handlar ju om att jag ska ta över en del av städningen under tiden en kille har lunch.
Solen lyser och värmer mig.. skönt.
Bussen
Sitter på bussen till jobb.
Precis laddat ner app till mobilen så man kan skriva av sig ibland .. kommer nog att bli konstiga ord och massa punkter via mobilen. Haha.
Blev väckt per telefon. Idag med. Min nya kompis mattias som med bor i perstorp han är en trevlig kille. Någon att snacka med om morgonen.
Har börjat spela ett spel på mobilen med juveler. Så vi tävlar lite om vem som har mest poäng.
Börjar 8 idag. Snart frukost på jobb i deras buffé.
Hoppas att verkstan har lagat punkteringen på min vagn så jag slipper bära allt mög runt huset..
Jag samlade pantburkar på jobb igår. Fick ihopa 31 kr.
Får se hur mycket det blir idag.
Bra tillskott när man är fattig.
Måste även få iväg papper till fsk.
Bilden är på min lunch dagligen
onsdag 11 juli 2012
Ensam
Ja kanske något perfekt.
men jag nöjer mig med något som duger. bara det känns rätt..
men ändå inte vadsomhelst..
är ju saker som ska fungera..
saker som ska vara rätt.
jag är kräsen kanske ? men det får jag väl vara..
Har hittat det som är perfekt.. tror jag.. men oturligt så kan jag inte hålla fast det.
hur jag än gör...
ska jag följa efter om hjärtat säger att det är rätt ?
det perfekta ?
ja det lutar åt det hållet.
men släppa allt då ?
nä jag vill inte släppa allt.
vill ha lika stora delar av allt.
men något får man offra utan att förlora en bit av sin identitet,
många tankar.. allt snurrar..
känner mig ensam.. så ensam..
försöker hålla mig igång med annat..
slå bort tankarna.. och det funkar när jag e sysselsatt..
men sen... när jag kommit hem..
då faller jag.. vem kan fånga mig ?
låt mig inte falla mera,, jag vill känna värmen.. solen. kärleken.
Ge mig det nu..
lördag 23 juni 2012
Midsommardagen
men det är ju som det ska vara..
börjar lugnt och fint.
regnigt ute men ändån ut o spela boll när det brutit upp lite..
Möter upp grannen Jenny och går med Alwin och henne och hennes barn upp till Netto..
Köper lite nyttogrejer och sen tillbaka
in om videoaffären och köper 5 filmer för en tia stycket.
ioch då öppnades himlens portar..
stod o stampade vattenpölar med alwin lite :)
väl hemma så blev det god middag.
sockerstekta nypotatis med lax i ugn.
till efterätt en pannkakstårta med choklad, jordgubbar o banan..