onsdag 11 juli 2012

Ensam

I jakten på vad ?
Ja kanske något perfekt.
men jag nöjer mig med något som duger. bara det känns rätt..
men ändå inte vadsomhelst..
är ju saker som ska fungera..
saker som ska vara rätt.
jag är kräsen kanske ? men det får jag väl vara..
Har hittat det som är perfekt.. tror jag.. men oturligt så kan jag inte hålla fast det.
hur jag än gör...
ska jag följa efter om hjärtat säger att det är rätt ?
det perfekta ?
ja det lutar åt det hållet.
men släppa allt då ?
nä jag vill inte släppa allt.
vill ha lika stora delar av allt.
men något får man offra utan att förlora en bit av sin identitet,
många tankar.. allt snurrar..
känner mig ensam.. så ensam..
försöker hålla mig igång med annat..
slå bort tankarna.. och det funkar när jag e sysselsatt..
men sen... när jag kommit hem..
då faller jag..  vem kan fånga mig ?
låt mig inte falla mera,, jag vill känna värmen.. solen. kärleken.
Ge mig det nu..

Inga kommentarer: