Då har första helgen varit, alla barnen varit här bland lådorna.
men det har ju fungerat.
Allt har mest hamnat i mellanläge just nu. letar inspiration till att börja packa upp här och rensa upp..
T sitter på sitt rum framför Xbox. får nog dra ut han en sväng sen o rasta han.
Sitter o funderar på om Linda kommer idag.. tror nog det, för gör hon det så ska jag baka och laga thaimat.
tisdag 7 februari 2012
fredag 3 februari 2012
Nya lägenheten
ligger i drar mig i sängen.
första natten avklarad.
n o t kommer idag. kommer inte att hinna få det klart idag.
onsdag 25 januari 2012
Barnfri
Ja eller åtminstonde så mycket det kan bli nu.
N o A blev lämnade igår hos sin mor,
därefter åkte jag till Landskrona och hämtade vinterdäcken och en kaffekokare.
Hem igen och hämtade upp Linda o Milla som var hos mig. Ja hämta upp gjorde jag inte, jag stannade hemma en stund och tvätta, sen åkte vi alla hem till Linda.
Idag så har dagen varit lugn och harmonisk. lite inplanerat finns ju idag dock.
Ska slänga på vinter däcken (redan...) och lasta lite saker från lägenheten till den nya och hämta upp arbetskläder inför tors och fre. ska servera lax i eslöv.
Hämta Nyckel till nya lägenheten och slänga av lite saker..
får se vad som händer iallafall
Skönt o se thias vara helt lugn och harmonisk idag och han lyssnar
N o A blev lämnade igår hos sin mor,
därefter åkte jag till Landskrona och hämtade vinterdäcken och en kaffekokare.
Hem igen och hämtade upp Linda o Milla som var hos mig. Ja hämta upp gjorde jag inte, jag stannade hemma en stund och tvätta, sen åkte vi alla hem till Linda.
Idag så har dagen varit lugn och harmonisk. lite inplanerat finns ju idag dock.
Ska slänga på vinter däcken (redan...) och lasta lite saker från lägenheten till den nya och hämta upp arbetskläder inför tors och fre. ska servera lax i eslöv.
Hämta Nyckel till nya lägenheten och slänga av lite saker..
får se vad som händer iallafall
Skönt o se thias vara helt lugn och harmonisk idag och han lyssnar
måndag 23 januari 2012
Söndagen avklarad
Lite mera energi har det gått åt idag..
fått litta gjort men inte tillräckligt för att man ska kunna säga wow eller nått.
Rille kom över på besök idag.
Lite kaffe o kaka blev det. o vi bestämde oss för att klä på barnen och åka till mcd o skämma bort dom lite.. är du sista kvällen hos mig för denna gången..
hörde rille lova barnen att nästa gång dom kommer hit så skulle han ta dom till Andys.. Låter skitkul. han e så snäll mot mina pojkar samtidigt som han lär dom hyss.
N o T föredrar att sitta i hans knä när vi ser på film på kvällen..
Sitter själv hemma nu och tagit en paus framför datorn.
lite webbläsarspel och annat sånt som drar ut på tiden när man kunde gjort något vettigare..
Får avsluta mitt projekt med att rensa ur garderoben. står massa lådor som ska in innan jag går till sängs..
fått litta gjort men inte tillräckligt för att man ska kunna säga wow eller nått.
Rille kom över på besök idag.
Lite kaffe o kaka blev det. o vi bestämde oss för att klä på barnen och åka till mcd o skämma bort dom lite.. är du sista kvällen hos mig för denna gången..
hörde rille lova barnen att nästa gång dom kommer hit så skulle han ta dom till Andys.. Låter skitkul. han e så snäll mot mina pojkar samtidigt som han lär dom hyss.
N o T föredrar att sitta i hans knä när vi ser på film på kvällen..
Sitter själv hemma nu och tagit en paus framför datorn.
lite webbläsarspel och annat sånt som drar ut på tiden när man kunde gjort något vettigare..
Får avsluta mitt projekt med att rensa ur garderoben. står massa lådor som ska in innan jag går till sängs..
lördag 21 januari 2012
Efter maten
Huvudvärk. känner mig yr,,
höll på somna uppsittandes för någon timme sen.
middan blev lyckad. alla gillade den till min stora förvåning..
visst, lite trugande innan dom smakade, dom tyckte väl att det såg suspekt ut.
det blev ris med tonfisk o majs, allt blandat. blev supergott och känns nyttigt..
om man nu bortser från chilisåsen jag slängde i, till mig själv..
jaha, vad gör man nu ?
jag tror jag slänger mig i soffan med en film o hoppas på att barnen somnar före mig..
får hålla mig vaken annars.
Jobbtelefonen ringde innan idag. det var dags för vinterjour, men tyvärr kan jag ju inte lämna barnen själva, så jag fick vackert ringa chefen o säga att dom fick klara sig utan mig.
Idag har tankarna snurrat lite om hur jag ska planera nästa vecka..
har ju inte slängt på vinterdäcken än, dom ligger i Landskrona o väntar på mig.. var ju meningen att jag skulle dit o hämta dom för länge sedan, men jag fick ta ansvaret för barnen istället och skjuta upp det..
härligt med tanke på att det snöade kraftigt idag..
jag hoppas på att det töar upp så jag kan hämta o byta.
Preliminärt så tänkte jag köra måndag och hämta däcken i samband med att lämna N o A.
sen e ju frågan hur jag ska göra när jobbtelefonen ringer nästa gång.. får väl bli att jag får försöka hitta någon barnvakt till T.
jaja, nu ska jag se på film med mina älsklingar
höll på somna uppsittandes för någon timme sen.
middan blev lyckad. alla gillade den till min stora förvåning..
visst, lite trugande innan dom smakade, dom tyckte väl att det såg suspekt ut.
det blev ris med tonfisk o majs, allt blandat. blev supergott och känns nyttigt..
om man nu bortser från chilisåsen jag slängde i, till mig själv..
jaha, vad gör man nu ?
jag tror jag slänger mig i soffan med en film o hoppas på att barnen somnar före mig..
får hålla mig vaken annars.
Jobbtelefonen ringde innan idag. det var dags för vinterjour, men tyvärr kan jag ju inte lämna barnen själva, så jag fick vackert ringa chefen o säga att dom fick klara sig utan mig.
Idag har tankarna snurrat lite om hur jag ska planera nästa vecka..
har ju inte slängt på vinterdäcken än, dom ligger i Landskrona o väntar på mig.. var ju meningen att jag skulle dit o hämta dom för länge sedan, men jag fick ta ansvaret för barnen istället och skjuta upp det..
härligt med tanke på att det snöade kraftigt idag..
jag hoppas på att det töar upp så jag kan hämta o byta.
Preliminärt så tänkte jag köra måndag och hämta däcken i samband med att lämna N o A.
sen e ju frågan hur jag ska göra när jobbtelefonen ringer nästa gång.. får väl bli att jag får försöka hitta någon barnvakt till T.
jaja, nu ska jag se på film med mina älsklingar
God morgon
Har varit vaken i en halvtimme nu.
Hungrig så jag får nog ha något i magen.
Linda o Milla åkte vid 11-tiden till Malmö.
Blev inringd till jobb igår, attans jag som var inställd på en kväll tillsammans med min Älskling.
fyra och en halv timmes jobb blev det inatt och det gick bra..
börjar få koll på smådetaljerna.
Får nog se vad vi ska göra idag eftersom jag e halvdöd.. har typ sovit sedan 7 imorse och 4 timmar e inte att skryta om.
Hungrig så jag får nog ha något i magen.
Linda o Milla åkte vid 11-tiden till Malmö.
Blev inringd till jobb igår, attans jag som var inställd på en kväll tillsammans med min Älskling.
fyra och en halv timmes jobb blev det inatt och det gick bra..
börjar få koll på smådetaljerna.
Får nog se vad vi ska göra idag eftersom jag e halvdöd.. har typ sovit sedan 7 imorse och 4 timmar e inte att skryta om.
fredag 20 januari 2012
Popcorn o Filmtajm
Då var middagen avklarad, det blev pasta med bearnaise-sås.
Otroligt att något så enkelt kan vara så gott.
N sa att det är hans nya favoriträtt.
tänker att jag ska komplettera med stekt falukorv till det nästa gång..
Film är bestämd och popcornen poppade.
Nu väntar vi bara på Linda och Milla för att kvällen ska bli komplett o filmen kan rullas igång..
Chokladen väntar jag med tills alla landat 10 min in i filmen, för annars så blir det inget filmtittande.
Toystory 3 blir det på Hemmabion.
Funderar på om jag ska sitta kvar med barnen i soffan hela filmen eller om jag ska smyga iväg och fixa disken under filmen.. fast då e det risk att A följer efter mig in i köket.
Att det alltid ska vara bus o problem vid vissa tillfällen är man trött på..
först o främst bus nu när jag skriver så jag får plocka upp massa popcorn, typ en hel skål som hamnade på golvet och dammsuga..
så under tiden vi väntar på linda o milla så fick dom in på rummet o vänta där o se på en annan film sålänge.. efter flertal tillsägningar så slutar inte T busa med skålen så allt hamnar på golvet..
jag kör kollektivt på dom och tar popcornen o säger åt dom att städa upp på rummet eftersom jag måste dammsuga där med nu.. ytterligare en skål popcorn på golvet..
dom sitter tyst o städar nu...
hoppas dom sköter sig nu för annars drar jag in filmkvällen för dom.
Otroligt att något så enkelt kan vara så gott.
N sa att det är hans nya favoriträtt.
tänker att jag ska komplettera med stekt falukorv till det nästa gång..
Film är bestämd och popcornen poppade.
Nu väntar vi bara på Linda och Milla för att kvällen ska bli komplett o filmen kan rullas igång..
Chokladen väntar jag med tills alla landat 10 min in i filmen, för annars så blir det inget filmtittande.
Toystory 3 blir det på Hemmabion.
Funderar på om jag ska sitta kvar med barnen i soffan hela filmen eller om jag ska smyga iväg och fixa disken under filmen.. fast då e det risk att A följer efter mig in i köket.
Att det alltid ska vara bus o problem vid vissa tillfällen är man trött på..
först o främst bus nu när jag skriver så jag får plocka upp massa popcorn, typ en hel skål som hamnade på golvet och dammsuga..
så under tiden vi väntar på linda o milla så fick dom in på rummet o vänta där o se på en annan film sålänge.. efter flertal tillsägningar så slutar inte T busa med skålen så allt hamnar på golvet..
jag kör kollektivt på dom och tar popcornen o säger åt dom att städa upp på rummet eftersom jag måste dammsuga där med nu.. ytterligare en skål popcorn på golvet..
dom sitter tyst o städar nu...
hoppas dom sköter sig nu för annars drar jag in filmkvällen för dom.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)