måndag 9 mars 2009

tankar

Vad är det som gör en människa till vad den är idag.
Är det valen man gör?
Är det omgivningen man är i?
Eller är det alla andras val som påverkar en på något sätt.
Hur vet du att dina val påverkar någon annan.
Positivt? Varför inte negativt.
Jag har blivit den jag är idag.
Kan inte föreställa mig något annat. Är jag jag då? Kunde jag varit som någon annan eller stod det graverat i generna när jag föddes?
Jag trivs. Jag kan leva med mig själv. Kan du leva med dig?
Inte? Otur. Du får dras med dig själv ändå.

Mitt liv är bra. Jag klagar inte. Pengar gör ju en bara olycklig. Men man kan bli olycklig av att ha för lite pengar med.
Vill ha vill ha vill ha.
Vet du vad du vill ha?
Vet du vad du vill göra i ditt liv?
Det vet inte jag.
Ska man ägna sig åt något eller ska man låta dagarna gå?

1 kommentar:

Anonym sa...

bra fråga ! jag tror att meningen med livet är att lära känna sig själv och alltid ställa sig frågan , varför. Inte bara vara en av stimmfiskarna, utan analysera, annars kan jag ju inte veta vad jag tycker, och isåfall vet jag ju inte vem jag är och vad jag står för. Bra Tema på bloggen. P.A