söndag 27 september 2020

Fem en fredag V.39

Fem en fredag v.39


Tyckte detta var en kul grej att göra så man får lite blandat innehåll på sin blogg.
Sambon bloggar och jag såg det från hennes.
Frågorna kommer ursprungligen från Elsamatildas blogg och det är något slags bloggsamarbete där an länkar till varandra har jag förstått.
Här är frågorna och jag ska bevara dom nu nedan.
   

* Vilken var den första Disneyfilmen du såg?
* Har du något särskilt minne förknippat med Disney?
* Vilken av Disneyklassikerna är din favorit?
* Vilken är den bästa sången från Disney?
* Vem är din favoritkaraktär?

Vilken var den första Disneyfilmen du såg?

Det måste ha varit Djungelboken. det är det tidigaste minnet jag har.
Fast den första Disneyfilmen jag såg på bio var Lejonkungen.

Har du något särskilt minne förknippat med Disney?

Inte direkt vad jag kan tänka på mer än att det var Kalle Anka - tidningar som hjälpte mig att lära mig läsa. Jag hade fått påsvis med kalletidningar, fantomen och hulken av min mammas vänner som jag hade fått.

Vilken av Disneyklassikerna är din favorit?

Lilo och Stitch helt klart, en humor som passar mig.

Vilken är den bästa sången av Disney?

I can show you the world från Aladdin, ger mig rysningar än idag.

Vilken är din favoritkaraktär?

Stitch återigen. en cool karaktär..



Så då har vi svarat på dessa frågorna så får vi se vad för frågor som dyker upp nästa fredag.






Inga kommentarer: