måndag 28 september 2020

Måndag, tandläkarbesök

 Då var arbetsveckan igång igen.
Var extra svårt att komma igång imorse men till slut blev det som det skulle.
Hann jobba i minst en timme innan jag tog frukost och insåg att det inte skulle bli någon mer effektiv arbetstid innan mitt tandläkarbesök.
Jag tog mig tid och fixade till mig , borstade tänderna en extra gång och klädde mig i skjorta, jag tyckte att jag såg rätt bra ut så jag passade på att ta selfies för att föreviga mig.



Idag skulle jag till tandhygienisten som skulle ta bort gammal tandsten som låg under bakom tandköttet.
Hon tog hela överkäken på mig och trots att hon smörjde in med någon bedövningssalva så ilade det och var rätt så smärtsamt. Insåg att jag inte kommer se fram emot nästa besök den 26 nästa månad.
Landade på 902 kr och fick komplettera med små mellanrumsborstar som tandläkaren sa att jag absolut var tvungen att börja med.. dom ser ut som små flaskborstar.
Köpte några längre med skaft för 35 kr.
Hon ville att jag skulle ha två storlekar, en större och en mindre men jag sa att jag ville hålla det enkelt och får helt enkelt ta den mindre lite fler gånger istället..


Hem och arbeta några timmar och tog en lite senare lunch idag.
Det blev lite kokt bandpasta med stekt bacon som jag stekte tillsammans med lök och försk tomat.
På med lite fisksås, hoisinsås för att göra det lite såsigt, slängde på pastan med allt och lite av kokvattnet och blandade.
Blev en enligt mig en alldeles lagom portion med ett glas citron o limesaft till detta.



Efter lunchen så kände jag av mina handleder lite efter arbete vid datorn så jag hade en liten diskussion med min kusin om detta och fick lite att tänka på, han tyckte att jag skulle ha en mycket bättre stol och erbjöd mig att beställa en sådan när jag var klar med månadens uppdrag, jag avvaktar nog lite för jag har inte gett upp hoppet om den jag har nu riktigt än.
Jag tog däremot en handduk och rullade upp den som handledstöd till musen och fällde in benen till tangentbordet så det ligger helt platt på skrivbordet, jag vill inbilla mig om att det hjälper lite och jag får se imorgon hur det känns.




Fick ett uppdrag idag att förbereda maten, jag är helt förvirrad ibland och blev helt förvånad av att hon bad mig att skära rotfrukter o sätta in i ugnen.
Jag har inget emot att laga mat men jag var inte beredd på det. Får börja vänja mig med det och göra mer här hemma nu när jag börjat arbeta hemifrån.
Titta!, jag kan jag med..  morötter, potatis, palsternacka, kålrot, rödbeta och lök.

För övrigt har dagen gått bra och upptäckte att min cider gjord på päronsirap har jäst klart. blir kanske att tappa upp det ikväll om jag orkar. Isåfall blir det ett inlägg till om det.
Har påbörjat projektet att bitvis göra det fint här hemma..
Nu är det dags för kvällsmat med lite serie innan kvällen fortskrider.








Inga kommentarer: