söndag 27 september 2020

Söndagsfiske

 Hade i tankarna att jag ville ut och fiska med mitt nyinköpta Venerate och det gjorde jag.
Jag tog mig först till Stockamöllan och pratade med grabbarna på kanotcentralen, frågade var man kunde stå och lite allmän information.
Jag har nämligen införskaffat mig ett familjekort hos Eslövs Ringsjö fiskeklubb som har en förkortning som jag nog aldrig lär lära mig. ERSFK
Förutom fiskerätt i Ringsjön så har jag fiskerätt i ett vattendrag från Stockamöllan och upp en bit förbi Billinge.
Mötte en man där som nyligen börjat fiska med familjen som hade fångat en fin abborre runt halvkilot som han skulle ha med sig hem.
Han fick en liten till när jag var där men jag fick inget.
Det är en trevlig plats att fiska på och jag kommer säkert att återkomma dit fler gånger, vill bara utforska mer längs sträckan först.
Jag packade ihop allt och övervägde att köra o leta efter fler fiskeplatser längs sträckan  men körde till Malmö istället för att det var söndag med fri parkering och vetskapen om att det fanns ett gäng från
Team Bananas som jag är med i som var ute och fiskade.
Väl ute i Malmö så blåste det rejält men trots det väldigt ljummen luft så jag kunde stå i bara T-shirt.
Mitt nya spö knäcktes och jag blev väldigt nedstämd av detta..
Har alltid två spö med mig för olika sorters fiske så jag stannade kvar och kastade lite till.
Det smällde på en abborre äntligen efter sååååå många bompass.
Packade ihop, åkte hem och åt min sambos goda soppa o tittade på film med henne istället.

Inga kommentarer: