söndag 27 september 2020

Store mosse

 I fredags så körde vi upp mot Store mosse och sov över i vår skåpbil som vi ska bygga till en camper i framtiden.
På lördagen så blev det stekt bacon med  äggröra till frukost en började vi traska.
Planen var att gå Kävsjön runt på 12 km tror jag det var.
Promenaden tog hela dagen med massor av trevlig bärplockning och svampplockning.
Idag efter jag varit i Malmö en sväng och fiskat så åt jag en underbar svampsoppa som sambon gjort på svamparna vi plockade.
Råkade ta fel skor med mig så efter halva rundan så började min vänsterfot bli öm. Jag kom på att jag troligtvis dragit åt skosnörena för hårt i en förebyggande åtgärd för att undvika problem med fötterna.
Dagen bjöd på många steg på spång och fantastiska vyer som man sällan ser vanligtvis.

Hann inte gå många minuter innan man hade lingonris och blåbärsris.
Fick ju självklart plockat lite färdkost.



Fint utkikstorn med helt underbar utsikt. 
Kunde se nästa utkikstorn som vi skulle gå till på andra sidan

Fin plats med Ljung över blåbärsris

Blåbärsris så långt ögat kan nå

Lingonris med vit mossa. förstorar du upp bilden så ser du lingonen lysa upp

Utsikt från utkikstornet mittemot det första


Spång i helt otrolig natur


Stannade till och hade fikapaus vid en intorkad damm eller något..

Sista biten med oändlig spång över gungflyt.
Vid det här laget var vi båda trötta och ville avsluta vår promenad.
Här växte dock rätt riktigt med tranbär så jag gick ner och la mig på mage och plockade en näve bär vid ett tillfälle.. det kom några kvinnor i grupp lagom när jag hade plockat, självklart fick dom smaka.













Inga kommentarer: